Hur fungerar porttelefonen?

Hur kopplas porttelefonen till min lägenhet och vilken telefon?

Kommentarer

  • Hej Thomas,
    Vi lägger in det namn och mobilnummer som du angivit i din bostadsansökan.

    Om du vill kontrollera vilket nummer det är kan du logga in på Mina Sidor och se under dina kontaktuppgifter. Observera dock att porttelefonen inte ändras automatiskt om du ändrar ditt nummer där, utan det måste göras manuellt.

    Du kan även ha fler nummer inlagda under olika namn, t.ex. om fler familjemedlemmar vill kunna öppna porten.

    När någon besöker dig:
    1. Lyft luren vid ringsignal.
    2. Tala med besökaren
    3. Öppna genom att trycka på “*” eller “5” på din telefon, eller
      Neka tillträde genom att trycka “#” eller lägga på luren.
    4. Lägg på luren.

    Om du vill ändra eller lägga till nummer görs det enklast via felanmälan på Mina sidor eller via mail till info@mhsbostader.se.

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör