Måste jag återlämna nycklar personligen?

Hej!

Ska flytta ur lägenheten helt innan helgen, hur fungerar det med nyckelinlämning? Måste jag lämna in dom eller kan någon annan göra de? Vart lämnar jag in nycklarna och vad är de för öppettider isånafall?

Mvh Andreas
Andreas

Kommentarer

  • Hej Andreas,
    Nycklarna behöver inte lämnas in personligen, det går bra att någon annan gör det åt dig.

    De lämnas in på olika platser beroende på vilken ort du bor på, se nedan. Klicka dig gärna vidare till länken för att se öppettider.

    Adresser :
    • För lägenheter i Uppsala: Certego, Fyrislundsgatan 68, Uppsala
    • För lägenheter i Enköping: Certego, Sämskarbogatan 8 B, Enköping
    • För lägenheter i Stockholm, Haninge, Kungsängen: MHS Bostäder, Jungfrugatan 53A, Stockholm.

    Stort tack för din tid hos oss och trevlig sommar!

    Hälsningar,
    Caroline Kommunikatör
  • Hej!

    Kan man skicka in nycklar med brev och om det inte går kan man lämna nycklarna på en helg?

    Mvh
    /Jesper
    Jesper
  • Hej Jesper,
    Nycklar är en värdehandling och bör hanteras därefter. Vi rekommenderar inte att du skickar nycklarna med brev. Det finns en risk att de blir försenade, tappas bort, eller i värsta fall hamnar i orätta händer.

    Om du ändå väljer att skicka nycklarna per brev eller paket är det ditt ansvar att de kommer fram till oss i tid - inklusive eventuella kostnader för låsbyte eller annat som uppstår.

    Om du har bott i Stockholmsområdet och ska återlämna nycklarna till vårt kontor på Jungfrugatan 53A går det bra att använda vårt nyckelinkast som finns åtkomligt dygnet runt. Det går även bra att någon annan lämnar nycklarna åt dig.

    Hälsningar,
    Caroline Kommunikatör