Byte av möbler i lägenheter

Hej!
Jag har en granne som fått nya möbler och det blev jättefint! Kommer alla få det & vad är det som görs? Kommer allt bytas, finns det möjlighet att komma med önskemål etc?

Kommentarer

  • Hej Ted,
    Tack för din fråga!

    I vår senaste hyresgästenkät kom det fram att många är missnöjda med sina möbler. Vi har därför påbörjat ett projekt att inventera och komplettera våra möblerade lägenheter.

    Lägenheter som ingår i projektet:
    • Lägenheter där möbler ingår i hyran
    • Inledningsvis 1 och 2 rum & kök.

    Vad kommer göras?
    • Vi kommer vi se till att möbleringen håller en bra standard och följer vår nya policy.
    • Vi inventerar och därefter kompletterar eller byter ut möbler vid behov. Allt kommer inte bytas.
    • Det som byts kommer skänkas till välgörenhet/second hand.
    • Bytet tar 1 dag och du behöver endast plocka ihop dina egna tillhörigheter + märka upp eventuella egna möbler.

    Vi utgår ifrån en produktlista och har tyvärr inte möjlighet att göra några större ändringar efter särskilda önskemål. Däremot anpassar vi möbler efter vad som passar bäst i lägenheten och därför kan resultatet bli lite olika mellan olika lägenheter.

    Vem utför jobbet?
    Vi har tagit hjälp av Kreativ Byggkonsult i detta projekt, som kommer skicka ut en avisering när det är dags för din tur. Har du funderingar kring just din lägenhet går det bra att kontakta den som står som kontaktperson på aviseringen.

    När görs det?
    Det kommer åtminstone pågå under hela 2019, eventuellt kommer några även att göras under 2020.

    Hoppas att du fick svar på dina funderingar!

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör