Kan jag söka bostad om jag läser en civil utbildning på FHS?

Hej! Det står att som student på Försvarshögskolan är man behörig att söka boende genom MHS. Gäller detta även för civila studier? T.ex. kandidatprogrammet i statsvetenskap.

Kommentarer

  • Hej Nina,

    I den mån vi har bostäder kan vi även hjälpa elever som bedriver civila studier på FHS. Du kan dock inte registrera dig på hemsidan då det kräver en @mil.se mailadress, men du kan fylla en ansökan i pdf format som finns på vår hemsida (HÄR)

    Ansökan fyller du i och sänder in till HR chefen för FHS för godkännande och bifogar även din studieplan. När den personen i sin tur godkänt ansökan skickas det vidare till oss för registrering och handläggning.

    Vi kan inte garantera att vi kan erbjuda dig en bostad och vi kommer inte godkänna din ansökan om du är etablerad inom Mälardalsområdet.

    Med vänliga hälsningar
    Sepide Teamledare Bostad