Måste jag ha ett intyg?

Hej! Jag gör just nu värnplikten och ska ta anställning. Jag bor väldigt långt ifrån så kommer behöva söka bostad. Dock kan man ej stå i kö tills man får anställningsbeviset. Finns det andra sätt att bli godkänd i kön så att jag kan få min lägenhet så snabbt som möjligt efter GMU:n?
Med vänlig hälsning,
Maja

Kommentarer

  • Hej Maja,
    Tack för din fråga!

    Du måste ha en anställning inom Försvarsmakten för att kunna stå i kö hos oss och kan därför inte registrera dig under tiden din GMU pågår. Boendet ska finnas i närheten av din kommande arbetsplats, så vi måste få bekräftat att du faktiskt tar en anställning inom FM och på vilken ort.

    Vi förstår att det kan bli ett moment 22 ibland, men vi måste se att du har en bekräftad anställning innan vi kan godkänna dig i kön.

    Du har 30 dagar på dig att ladda upp ett anställningsintyg efter registrering.

    Lycka till med sista tiden av GMU!
    Caroline Kommunikatör