Internetabonnemang

Varför har stiftelsen inte en policy där alla hyresgäster behandlas lika? Internet finns bara tillgängligt för stiftelsens egna lägenheter. Vi som lyckats få tag på en lägenhet, men hyr av en privat hyresvärd (trots att det går via stiftelsens förmedling) får stå för våra internetabonnemang själva. Anser inte att detta är rätt och önskar en likabehandling för hyresgäster hos MHS Stiftelse. Antingen att ni öppnar upp ett tillfälligt abonnemangsavtal liksom i övriga Stiftelseägda lägenheter eller att ni tillgodoser hyresgästen med en rauter exempelvis.

Hur löser vi detta? En som vill ha samma service som övriga.
catharina

Kommentarer

  • Hej Catharina,
    Behovet att hyra lägenhet via oss har ökat dramatiskt de senaste åren och för att kunna möta det ökade behovet har vi hyrt in lägenheter som ligger i andra fastighetsägares hus. Detta då vi inte själva har möjlighet att bygga nya fastigheter i den takt som skulle behövas.

    I våra egna fastigheter kan vi styra vilken lösning som ska erbjudas och har valt att inkludera grundutbud för bredband. Det är dock den enskilde hyresgästen som behöver kontakta bredbandsoperatören för att aktivera bredbandet i sitt eget namn. Skillnaden är att det ligger en extra kostnad på hyran. Det är alltså inte gratis, utan betalningen sker via en del av månadshyran istället.

    Vi kan tyvärr inte styra hur andra fastighetsägare har valt att hantera bredbandet. Det blir en för svår administrativ lösning att vi skulle teckna nytt abonnemang åt varje ny hyresgäst, då olika hyresgäster vill ha olika lösningar - med olika hastigheter, paket och dylikt. Vi är helt enkelt en för liten organisation för att kunna hantera det, även om vi gärna skulle vilja hjälpa er mer.

    Hoppas att det gav en förklaring till varför det är som det är - och hoppas att du ändå kan trivas i din lägenhet.

    Trevlig helg!

    Hälsningar,
    Caroline Kommunikatör