Går det att använda egen tvättmaskin?

I den nuvarande lägenheten som uthyres, skulle det gå att köpa en egen tvättmaskin och montera in den i t.ex badrummet?
Tore

Kommentarer

  • Hej,

    Det går bra att installera tvättmaskin om det utförs fackmannamässigt.

    Bra att veta är dock att Du är ansvarig för underhåll, reparation och installationsutförande under hyrestiden samt därefter återställning/demontering/ bortforsling vid hyrestidens slut.

    Om detta inte följs och vatten läcker ut är du som hyresgäst ersättningsskyldig för eventuella skador.

    Med vänlig hälsning,
    Filip Fastighetsskötare