Förlängning av hyresavtal

Hur lång är handläggningstiden för förlängning av hyresavtal?
Philip

Kommentarer

  • Hej Philip!
    Det kan ta allt från ett par dagar till ett par veckor beroende på följande:
    • Blanketten inkommit komplett ifylld eller ej
    • Efterfrågade kompletteringar inkommit i tid
    • Ärendet kan handläggas direkt eller behöver prövas i ledningen/styrelsen
    Är allt komplett och ärendet inte behöver beredas i ledning/styrelse kan det gå snabbt. Vid storhelger och semestertider kan handläggningstiden av naturliga orsaker bli längre.

    Med vänlig hälsning,
    Sepide Teamledare Bostad