Förfrågan om förlängning?

Hej!
Jag har fått en blankett ”Förfrågan om förlängning” skickad till mig. Vad är det och vad behöver ni veta?

Kommentarer

  • Hej Rebecca,
    Tack för din fråga!

    MHS Bostäder skickar ut denna blankett vartannat år till alla hyresgäster för att kontrollera fortsatt anställning inom Försvarsmakten och fortsatt behov av lägenheten.

    Utskick av blanketten är ingen garanti för en förlängning av avtalet, utan alla ärenden handläggs individuellt och det är ditt motiv och din anställning som avgör om du får förlängt eller ej.

    Har man nått sin maximala boendetid får man vara beredd på ett avslag. Förfrågan skickas ut sex månader innan kontraktslut och kan inte handläggas tidigare än så.

    Med vänliga hälsningar
    Sepide Teamledare Bostad