Finns det omöblerade lägenheter för pendlare?

Hej,

Jag undrar om samtliga lägenheter som erbjuds dem med pendlaravtal är möblerade?

Mvh Erik

Kommentarer

  • Hej Erik,

    Pendling innebär att man åker från sin bostad i en viss ort till arbetet på en annan ort. För det kan man få ersättning av arbetsgivaren. Hur ersättningen ser ut är lite olika beroende på tjänst och avstånd.

    Har du fått ett pendlingsbeslut som ger dig ersättning för en bostad på arbetsorten blir du tilldelad en möblerad 1-2rok beroende på tillgänglighet. Detta är reglerat genom pendlingsbeslutet samt skatteverkets regler och bostaden är då endast avsedd för den anställde. Vill du bo med din make/maka/sambo/familj delvis eller helt på arbetsorten får du avböja pendlingsbeslutet och "bosätta" dig på arbetsorten istället. Då står du själv kostnaden för bostaden och kan välja omöblerad lägenhet och andra storlekar än 1-2 rok.

    Pendlare utan pendlingsbeslut kan välja mellan omöblerad eller möblerad lägenhet, då de själva står kostnaden för bostaden.

    Är du osäker på vad som gäller för just dig, är du mycket välkommen att kontakta oss på bostadsförmedlingen på bostad@mhsbostader.se

    Med vänlig hälsning,
    Sepide Teamledare Bostad