Det rinner dåligt i mitt handfat, kan ni hjälpa mig med det?

Vattnet rinner knappt ner i mitt handfat. Är det något jag kan göra en felanmälan till er om eller är det något jag kan göra själv och hur gör jag då i så fall?

Kommentarer

  • Hej Micke,
    Tack för din fråga!

    Om vattnet sjunker sakta i handfatet beror det nästan alltid på att smuts har fastnat i vattenlåset (som sitter under handfatet). Det bästa sättet att få bukt med detta är att plocka isär vattenlåset och rensa det på smuts.

    OBS! Använd inte t.ex. propplösare eller kaustiksoda utan att först ha kontaktat oss.

    Gör så här:
    1. Ställ en hink under för att slippa smutsigt vatten på golvet eller i skåpet.
    2. Skruva av locket så att vatten och smuts som finns i låset rinner ut i hinken.
    3. Ta bort det som fastnat (ofta hår, smuts och tvålrester)
    4. Sätt på kranen och spola en stund med hett vatten
    5. Stäng vattenlåset igen och skruva fast locket ordentligt så att det inte läcker.

    Om det fortfarande är stopp i avloppet efter att du gjort detta kan du göra en felanmälan på Mina sidor, så hjälper vi dig så fort vi kan.

    Hoppas att det löser sig!

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör