Går det att dela boende med annan sökande?

Hej,

Vi är två GSS/K soldater som planerade att dela på en lägenhet, skulle det vara möjligt och i så fall hur skulle det kunna ske rent avtalsmässigt?

Kommentarer

  • Hej Selim,

    Tack för din fråga. Det är helt okej att dela boende med någon annan. Det är dock bara en av er som kommer att kunna stå på kontraktet (ansvarig för lägenheten). Den andra personen ses som inneboende/sambo och behöver endast skriva på avstående av besittningsskydd.

    Med vänlig hälsning,
    Sepide Teamledare Bostad
  • Hur fungerar det om min kompis, som står på lägenheten, skulle vilja flytta men jag vill bo kvar? Kan jag ta över kontraktet på lägenheten?
    Linnea
  • Hej Linnea!

    Tack för din fråga!
    Vi gör inga överlåtelser av kontrakt, så chansen att få bo kvar är ifall du står i kö och söker lägenheten via vår webbuthyrning. Detta för att alla ska ha samma chans till en lägenhet och vi går då strikt på kö poäng.

    Med vänlig hälsning,
    Ida