Vilken ljuskälla till Ciro?

Hej! Har precis fått hem en ciro med artnr 106588 där det på kartongen och på en klisterlapp på armaturen: max 7w.
På er hemsida står det dock max 35w. Vad gäller och varför står det olika?
Mvh Olle
LED

Kommentarer

  • Hej Olle,
    Tack för din fråga.

    Ciro 106588 är godkänd för max 35W (halogen) men vi upptäckte att med lite våld kunde man vinkla lamphuvudet så det hamnade dikt an mot vägg, vilket då blev för varmt om man använde sig av en halogenljuskälla.

    Nu är det inte många som lägger lamphuvudet dikt an mot vägg men för att vara på säkra sidan valde vi därför att märka om till max 7W (LED) för att komma ifrån värmen.

    Så det som gäller idag är alltså 7W. Ska se till att även informationen på vår hemsida uppdateras. Tack för påminnelsen!

    Med vänlig hälsning,