Min lampa blir väldigt varm, normalt?

Halloj, köpte nyligen en Boston golvlampa.

Har märkt att läslampan blir extremt varmt, är det normalt?

Lägger man fingrarna emot mer än några sekunder så bränner man sig.

Mvh Mårten

Kommentarer

  • Hej Mårten.

    Läslampan på Boston är godkänd för en 40W halogenlampa och det blir som du säger, ordentligt varmt. Det är inte onormalt på något sätt.

    För att rikta läslampan så tar man i handtaget som är på lamphuvudet.

    Hoppas du är nöjd med din golvlampa.

    Trevlig helg,

  • Hej
    Köpte en Boston golvlampa för ett par dagar sedan, läslampan går inte att släcka helt, den lyser svagt hela tiden fast vi släcker den, ska de vara så eller det är något som är fel?

    MVH. Monica
  • Hej Monica.

    Man vrider på dimmerknappen tills den "knäpper" till lite och då ska det vara helt släckt.
    Vad jag kan tänka mig är att du kanske använder en LED ljuskälla till läslampan?
    De har ibland en förmåga att släppa igenom lite ljus även om man släcker på en dimmer.
    Absolut inget farligt och det försvinner förmodligen om du byter ljuskälla.

    Hoppas att det går bra till slut.
    Bästa hälsningar,