Hur många Trädgård decklights kan jag koppla in?

Trädgård 104719 och 104720 däck light. Det står att upp till 15 lampor kan kopplas till samma trafo. Jag har behov för 17 lampor och undrar ifall det skulle fungera, eller om jag måste körs dubbla trafo, och 2 slingor.

Kommentarer

  • Hej Lennart,

    tack för ditt meddelande.

    Det var roligt att höra att du funderar på att köpa våra Decklights.

    Den transformator, som medföljer Trädgård Decklight startpaketet, är inte så kraftfull och därför rekommenderar vi att man inte kopplar in fler än 15 spottar till den.

    Däremot kan du köpa en separat transformator ur Trädgårds serien, artikelnummer 104731, som klarar lite under 24 Watt och koppla in alla dessa decklights på den istället.

    Lycka till med ljussättning av din trädgård!
  • Hej! Jag har sedan två år Trädgård Decklights, ett startset och två extraset. Totalt alltså 15 lampor. Nu vill jag bygga ut mitt trädäck till totalt 27 lampor.
    Den transformator ni har 104731, räcker den till detta?
  • Hej Bertil,

    tack för ditt meddelande.

    Ja, den transformatorn räcker till att driva dina tilltänkta decklights.

    Ha en trevlig dag!