Vad är Paris taklampans höjd?

Hej,
Är väldigt intresserad av taklampan Paris (Artikelnr 107187).
Undrar vad är totala längden på lampan?
Är det a) 1.3m eller b) 1.3m + 0.48m?

Kommentarer

  • Hej Sebastian,

    tack för ditt meddelande.

    Det var roligt att höra att du är intresserad av en av våra armturer!

    När det gäller Paris-lampans höjd är den följande uppifrån: takkopp + kedja 16cm +4 metal rör à 30cm + själva lampdelen 48,5cm vilket blir totalt 184,5cm.

    Lycka till med inköpet!
  • Kan man göra den kortare?

  • Hej Josefine.
    Som du ser på skissen nedan så är rördelen 120cm lång.
    Den delen består av 4st rör på vardera 30cm.
    Du kan ta bort 3 av dem och på så sätt få bort hela 90cm från lampan.
    Hoppas att du kan få den att passa. En kanonfin lampa!
    Hälsningar,
    Martin på Markslöjd.

  • Går det att dimmra den lampan? Hur lång anslutningssladd är det? Vilka ljusarmarurer rekommenderar ni?
  • Hej Hanna.
    Det går alldeles utmärkt att använda dimmer. Det är viktigt att man använder dimbara ljuskällor dock. På vår sajt kan du beställa dimbara LED-lampor. Vi brukar använda 95mm globlampor till Paris. Finns även 125mm ifall man vill ha lite större.
    Vi rekommenderar även Philips ljuskällor.
    Det ingår ingen anslutningssladd till Paris. Det sitter en kopplingsbox i takkoppen för anslutning till vägg eller takuttag.
    Hälsningar,
    Martin

  • Hej,
    Vi behöver ta bort rören helt och hållet för att inte slå i huvudet i lampan. Jag skulle vilja veta gängans storlek för kunna ersätta röret med en skarvmutter/ Kortare skarvrör. Har ni lust att förse mig med storleken? Bästa hälsning
  • Hej Yasin.
    Rören har en diameter på 16mm.
    Hoppas att du får till det.
    Hälsningar,
    Martin
  • Hej! Hur gör jag den kortare? Finns ingen info vad eller var jag ska lossa för att få bort 3 av 4 rör.

    var ska jag skruva?’/lossa?
  • Hej Alexander.
    Först måste man lossa sladdarna från kopplingsboxen i takkoppen och därefter skruva loss rör för rör. Dra ur sladden och ta bort önskat antal rörbitar. Man kan ta bort tre av fyra.
    Jag bifogar en kopia på monteringsanvisningen.
    Hälsningar,

  • Hej !
    Det står 34,5 cm på den längsta armen, men vilka mått är det på dem övriga ?
    Mirelle Bergman
  • Hej Mirelle.
    1. Översta är 29cm.
    2. Nästa 25cm.
    3. Nästa 34,5cm.
    4. Sedan kommer 25cm igen.
    5. Sista längst ner är 29cm.
    Mätte från mittröret och ut till yttersta kanten av lamphållaren.
    Hälsningar,

    Martin