Hur byter man ljuskälla i Titania vägglampa?

Hej. Jag köpte "Titania Vägglampa 2 Ljus" för ett halvår sen, och nu har ena lampan slutat fungera. Det är dock omöjligt att få ut den ur armaturet! Jag har testat att dra, att vrida och dra osv. åt båda håll, utan resultat. Finns det nån bruksanvisning på pdf som jag kan få mailad?

Kommentarer

  • Hej Johan.
    Till Titania användes GU10 mini ljuskällor. De har ett sk bajonettfäste. För att få ur ljuskällan så vrider du ett kvarts varv motsols. De kan vara lite tröga om de har suttit länge. Bifogar en bild på ljuskällan.
    Lycka till!
    Bästa hälsningar,