Går det att ha LED-ljuskällor i taklampan Love Dinner?

Hej!

Har planer på att köpa taklampan Love Dinner, den med tre ljushållare. Går det att byta halogenlamporna till ledlampor istället? Om det går, kommer dimmerfunktionen att fungera med ledlampor?

Kommentarer

  • Hej Ulf.

    Jag har själv en Love Dinner hemma i köket och är jättenöjd.
    Problemet när man byter till LED är att transformatorn inte kommer att kunna driva dessa. Den kräver lite motstånd i form av Wattstyrka och LED drar så lite så den kommer inte upp i minsta motstånd.
    Det är dessutom väldigt svårt att hitta dimbara LED av G4 modell som får plats.

    Jag rekommenderar att du använder halogen som lampan är avsedd för.

    Hoppas att du är med på vad jag försöker förklara.
    Bästa hälsningar,