Korta kablarna på Sky 3L Svart?

går det att korta av de tre kablarna som hänger ner till glödlampan?

Kommentarer

  • Hejsan Wilma.
    Kul att du är lite nyfiken på vår Sky. Jättefin och väldigt populär lampa så ett bra val där!
    Det går fint att korta av sladdarna.
    Man lossar en liten skruv och drar/knuffar in sladdarna o gömmer dem i takkåpan. Man behöver inte klippa av dem. En vacker dag kanske man vill ha längre sladdar igen..
    Hälsningar,
    😊
  • Den där lilla skruven som är i plast och bara går sönder oavsett vad man har för verktyg samt så sitter den som berget. Hur rekommenderar ni att man släpper på den lilla skruven och vad för verktyg rekommenderar ni att man använder? Samt går det att köpa lösa skruvar om man nu lyckas få rent hållet igen??
    Karin
  • Hej Karin.
    Skruvarna är i plast för att inte skada kabeln. Det måste sitta åt ordentligt för annars har den ingen funktion.
    Använd skruvmejsel som passar skruvens storlek så brukar det funka bra.
    Jag gjorde en snabb sökning och om du klickar här så finns det en hel del att välja på. Finns säkert att hitta även i närmaste lampaffär.
    Hälsningar,

    Martin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.