spridningsvinkel på Garden 24-spottarna

Hittar ingen information om vad de olika Garden 24-spottarna har för spridningsvinkel?
Hos Bauhaus står det att den är 90 (!) grader.
På samma lampa hos Bygghemma står det 16, 20, 24, 45 grader. Vad gäller?
Skulle även vara intressant att veta räckvidd för de olika varianterna om det finns.

Tack på förhand!
Kattis

Kommentarer

  • Hej Katarina,

    Jättebra fråga och väldigt knasigt att det diffar så. 90-grader stämmer inte, däremot så är det så att ju lägre watt desto bredare spridning.

    Men det ser ut såhär:
    3W 45grader
    6W 20 grader
    9W 16 grader

    Det här var otroligt bra input och något vi ska komplettera våra produkttexter med. Som tack för hjälpen så får du en rabattkod: helpu

    Den koden ger dig 20% i kassan på 1 köp.

    /Johan