Hur funkar det - Track

TRACK är vårt lysande LED System för belysning i kök, källare, hall, sovrum eller vardagsrum. Flexibelt, stilrent, energisnålt och enkelt att montera! Ni väljer en eller två skenor, sätter ihop dem med hjälp av skarvar eller vinkelkoppling. Track-systemet fungerar med de flesta dimmers som finns på marknaden. Glöm inte att välja transformator till så många spotlights du vill ha. Vår lilla transformator klarar att driva 3-4 st spotlights av valfri modell och vår stora transformator klarar att driva 5-8 st spotlights av valfri modell.

KOPPLA
Nedan kan ni se exempel på kopplingsmöjligheter för Track.

LITEN
Placera på vägg eller i taket. Rikta ljus mot tavlor, växter, garderober m.m. Använd från 3-4 spotar på den 1 meter långa skenan.

STOR
Här använder vi en större transformator och kan då ansluta från 5-8 spotar. Rikta mot tavlor, skåp eller som släpljus i taket. Passar i såväl kök som källare, hall, sovrum eller vardagsrum.

VINKEL
Här ser vi en lösning där en vinkel används. Börja med skenan i ex. hallen och gå runt hörnet ut i nästa rum.

Det är enkelt att koppla ihop TRACK LED System!

Bläddra i vår Track folder för mer inspiration och information!

Här kan ni se vårt breda sortimentet för TRACK LED System.

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Det står att man bra kan använda en eller två Track led-skenor. Stämmer detta? På bilderna ser det ut som fler skenor är ihopkopplade.Hur många skenor kan man koppla ihop?
  • Hej Jessica.
    Kul att du tittar på vårt Track-system.
    Det går utmärkt att koppla ihop fler skenor än två.
    Det som sätter gränsen är antal spotlights som man använder.
    Den stora drivern "orkar" driva max 8 spotar.
    Om du tittar lite i broschyren ovan så förklarar den ganska bra.
    Hoppas du blir nöjd.
    Bästa hälsningar,
  • Vi tänker köpa Track-systemet för att punktbelysa två olika ytor i vardagsrummet. Vi behöver då byta ut våra väggkontakter mot dimmers. Vi undrar vilken typ av dimmer vi ska köpa. På ett av ställen tror vi att skenan blir för lång. Är det bara att såga av den?
  • Hej Kerstin.
    Du behöver ha en dimmer som kan fungera ihop med LED.
    Det finns en uppsjö med olika modeller men jag är säker på att du får hjälp i din elbutik.
    Det är inga problem att kapa en skena till önskad längd. Det följer med en ändplugg som döljer hålet.

    Hoppas ni blir nöjda med Track-systemet.
    Bästa hälsningar,

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.