Reservglödlampa

Hej

har er ljusstake Bjurfors med 5 lampor, men behöver köpa nya glödlampor. Vilka reservglödlampor fungerar till den ljusstaken?

Tack på förhand!
Linnéa

Kommentarer

  • Hej Linnéa.
    Till de allra flesta 5-lågiga ljusstakar använder man lampor på 55V.
    Har man en 7-lågig så är ljuskällorna på vardera 34V.
    Många av de nyare LED-lamporna fungerar till bägge typen av ljusstakar.

    Hälsningar,

    Martin
  • Hej jag har också en adventsljusstake med 5 lampor likadana som Bjurfors men led funkar inte. Jag skulle gärna vilja köpa de som tillhör. Var kan man köpa dem?
    MvhPia Ridström
    Pia R.
  • Hej Pia.
    Originalglödlamporna till Bjurfors 5-lågig hittar du om du klickar här.

    Låter konstigt att inte LED-lamporna fungerar. Kolla så att de säkert får kontakt med blecket i botten av lamphållaren i ljuspiporna.
    😊
    Hälsningar,

    Martin