Reservdel adapter Dover och Windsor

Jag har en ljusstake med artikel nr 8097.940
Adapter har gått sönder. Jag har varit på Claes Olsson, Kjell & Co, etc. men inte lyckats få tag på rätt.
Mvh
Alexander
Alexander G.

Kommentarer

  • Hej Alexander.

    Kul att du har kvar en Dover som ljusstaken heter. Den har ju trots allt några år på nacken.
    Om inte jag minns fel så är kontakten oval med två runda stift?
    Den tillverkas dessvärre inte längre så om transformatorn har gått sönder eller försvunnit så får man klippa av sladdens kontakt och skarva på en annan som passar en ny transformator.

    Transformatorn ska vara på 12V AC och kunna driva minst 16VA. Vill minnas att det var 29 lampor på vardera 0,4W och det blir ju ca 12VA totalt. Lite marginal vill man ha så att inte trafon får jobba för hårt o bli varm.
    Skulle tro att du hittar det du behöver hos Clas Ohlson, Kjell & Co eller liknande butiker.
    Hoppas att det löser sig.
    Hälsningar,
    Martin