Hur fungerar timern till SMART 704699?

Jag köpte en ljusslinga med en timer förra vintern. när jag nu vill ha fin belysning får jag inte timer SMART
704699 att fungera, den lyser kontinuerligt. vad ska jag göra? Jag har naturligtvis lyckats slarva bort kvittot.

Kommentarer

  • Hej Henrik.

    För att starta upp slingan så skruvar man fast slingan på transformatorn och sätter den i vägguttaget.
    Nu lyser slingan konstant tills du bryter strömmen.

    För att starta den inbyggda timern så trycker man på den knapp som sitter på transformatorn. När knappen lyser grönt så börjar timern att räkna.

    Det är ett schema som startar räkna från det att du trycker på knappen.
    1: Start och är tänd i 8 tim. Slocknar sedan och är släckt i 5 tim.

    2: Startar igen och är tänd i 4 tim för att sedan vara släckt i 7 tim.

    Alltså, trycker man igång timern kl 16 så lyser den till kl 24 och slocknar sedan.
    Den startar sedan kl 05 och slocknar 09.
    Sedan upprepar den samma igen varje dag tills man bryter strömmen.

    Bryter man strömmen så nollställs timern.

    Hoppas att min förklaring gör att ni är med på hur det fungerar.
    Bästa hälsningar,