Hur fäster man pollaren Kurt?

Hej

Hur monterar/fäster man pollaren Kurt i en plantering? Finns det fundament, spjut eller hur?

Mvh
/Christian

Kommentarer

  • Hej Christian.
    Det följer med ett så kallat markjärn till Kurt pollare.
    Pollare och stolpar som ställs på mark bör gjutas ner och då kommer markjärnet väl till pass.

    Hoppas att du får till det på ett bra sätt.
    Bästa hälsningar,

  • Hur fester man markjärnet til fundamentet?

    Mvh
    Bent
  • Hej Bent.
    Markjärnet är tänkt att gjutas fast. Järnen sticker man ner i den våta cementen och ser till att de fästs i rätt hålbild och höjd.
    När allt har torkat så skruvar man fast pollaren.

    Hälsningar,

  • Finns det en ritning på markjärnet?

    Markus
  • Hej Markus.
    Tyvärr har jag ingen ritning på bara markjärnet men jag bifogar en monteringsanvisnings så ser du hur det ser ut.
    Hålbilden är cc125mm i trekant.
    Hälsningar,

    Martin