PAKET CHRISSLINE ORIGINAL 2X100L+5M+START

Är slingorna i rubr. paket om vardera 100 ljuspunkter så utformade att de kan kopplas ihop till en 20 m lång slinga med 200 ljuspunkter eller krävs ett kopplingsdon?

Kommentarer

  • Hej Nils-Åke,

    Det går utmärkt att koppla ihop det till en 20-meters slinga utan omkoppling. Chrissline är konstruerat så att du kan bygga på det upp till 100 meter. Så det är bara att köra på 😀

    /Johan
  • Hej! Jag har genom åren köpt olika julslingor för utomhusbruk från er. I början med billiga varianter men de höll så kort tid att senast köpte jag de dyraste ni hade, i tron att de skulle vara av högre kvalitet med tanke på priset, men icke.! Eller så hade jag bara otur..
    ​Först gick den ena slingan sönder . Den höll kanske två säsonger. Sedan har den andra glappat ett par år för att i år bara lysa typ halva sträckan? Den ser ut som Chrissline men den vi har har ingen nätdel på sladden utan bara 230v rakt igenom.
    Var tror nu felet ligger? Är det något jag kan laga själv med byte av någon kontakt? Ser att de är gjutna men ni kanske har andra utbyteskontakter?
    Vänligen / Fredrik Dahl
  • Hej Fredrik,

    Hmmm, konstigt att du haft så mycket problem. Det är inte alls den upplevelse vi vill skapa. Den här frågan är dock lite för svår för min del så jag kommer lämna dig i kapabla händer hos min kollega Martin.

    /Johan
  • Hej! Tack!
    Jag ha inte hört något från Martin än, så du kan väl stöta på honom lite.

    Vänligen
    Fredrik Dahl
  • Hej Fredrik.
    Ursäkta dröjsmålet. Jag tycker det ser ut som att du har en glödlampsslinga, sk microlight och inte LED.
    Om en glödtråd i lampan går sönder så finns det, lite enkelt förklarat, en "brygga" som ska ramla ner och leda strömmen vidare.
    Ibland kan det hjälpa till att lite försiktigt knacka på den första lampan som inte lyser.
    Det kan också vara så att det är något kabelbrott någonstans i slingan och då är det inte lätt att laga tyvärr.
    Hoppas att du får till det.
    Hälsningar,