Montering av Marigold

Hej,
Vi har köpt Marigold adventsstjärna men vi lyckas inte få till uppghängningen. Vi förstår inte instruktionen som vi fick med och tydligen inte tillräckligt smarta för att lista ut det själva.

Ni råkar inte ha en bättre instruktion eller video på hur man gör?

Vänligen,
Susanne
Susanne W.

Kommentarer

  • Hej Susanne.
    Härligt att ni skaffat en MariGold. Jag satte precis ihop en vit hemma hos mig idag.
    Har märkt att lättast är det att först sätta i LED-lampan i upphänget och sedan hänga upp sladden provisoriskt i "arbetshöjd".

    Börja med stjärnan med att "mjuka" upp den lite i alla veck. Nya pappersstjärnor är alltid lite tröga i början.
    Håll den med öppningen nedåt och tryck lite i alla veck tills det går att dra i snörena såpass mycket att den börjar fällas upp.

    Då börjar det bli dags att trä i lamphållare med ljuskälla och ställning. Försiktigt drar du ihop snörena så att stjärnan blir hängande på ställningen och sedan kan du dra ihop snörena helt.
    Man kan behöva "eftervika" lite för att pappret helt ska dölja lamphållare o ljuskälla.

    Hoppas att du får till det. Jag tänker lite som så att kan klumpiga jag få ihop detta så kan i princip alla. Lite tålamod och var gärna två som hjälps åt.
    😊
    Hälsningar,

    Martin