Är den svarta plastbiten på golvlampan transportskydd?

Hej!
Skulle montera ihop min nyinköpta golvlampa (friend)
Högra sidan gick bra . Men den vänstra var omöjlig att få dit. Det hängde en svart plastbit som inte verkade passa in. Vred och skruvade , lyckades inte få i den. Försökte sedan få bort den svarta  plastbiten för att kolla vad som var fel när det inte gick att gänga i varandra. Tror nu att den svarta plastbitar är trasig. Brukar utan problem kunna montera möbler och dylikt. Men denna bruksanvisning var väldigt otydlig. Kunde ej se vad den svarta plastbit skulle i. Visste tillslut inte om det bara var ett tillfälligt skydd mot glasskivan under transporten. Är väldigt ledsen nu om den är trasig, då den inte var billig.

Hälsningar
Susanne Dahlberg

Kommentarer

  • Hej Susanne,

    tack för din fråga.

    Det stämmer att den svarta plastbiten är transportskydd. Denna ska tas bort och då kommer du kunna gänga i stången.

    Önskar dig en fin dag och lycka till med din nya lampa.
  • Jag har samma problem. Mailat er men inte fått svar.
    Jag drog sönder kabeln när jag försökte tvinga upp röret.
    Får inte bort den svarta plastdelen. Försökt skära loss den men nu sitter plasten fast i röret.
    Vart fanns informationen om att den skulle tas bort först?
    Vill ju kunna laga lampan så jag kan använda den men hur gör jag det?
    Väldigt besviken över att jag troligen förstört en sån fin och dyr lampa.
  • Hej Susann.
    Det där lät inte helt bra. Det framgår i och för sig inte vilken lampa du har men att dra sönder kabel när man ska montera ihop sin nya lampa går knappast att reklamera.
    Jag föreslår att du går till butiken där du köpte lampan och hör om de kan hjälpa dig att få ihop den och eventuellt laga eller byta ut det som är trasigt.

    Hoppas att du kan få ihop det.
    Bästa hälsningar,