Hur monterar man decklight i mur?

Jag håller på att planera för en stödmur i trädgården som jag skall gjuta och har hittat er garden24 60mm decklight som jag vill ha några stycken på murens krön.   Ågra tips på hur jag förbereder lämpliga hålrum för lamporna? Har ni ingjutningsdosor?

Kommentarer

  • Hej Stina.
    Kul att du tittar på vår Garden24. Ett kanonbra system så ett bra val där!

    Just dessa decklight har en hylsa som man använder om man vill gjuta in spoten eller borra in den i mur/stenplatta. Se min bild nedan.
    Tänk på att dra slang eller rör till varje spot så att man kan komma åt kopplingar mm. Spoten är 90mm djup med hylsa och hålet ska vara 40mm i diameter.

    Lycka till!
    Hälsningar,

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.