Hur monterar jag Markslöjds Connect-serie?

Kan man montera en ledlist 1 meter ihop med en 50cm sedan enförlängnings kabel art.105881 sedan en 30cm och allt går på samma trafo ?

Kommentarer

  • Hej Håkan.
    Lustigt, jag har precis gjort samma sak hemma.
    Jodå det gick jättebra. Se till att transformatorn är tillräckligt kraftig bara.
    Använd 24 eller 36W transformator så går det finfint.
    Bästa hälsningar,

  • Tusen tack för snabbt svar. Himla bra!
    Köpte en 24w trafo får byta till en 36w.
    Om jag kommer ihåg rätt ska man plussa ihop watt talen från dom tre LED-lamporna
    Korrekt ?
  • Hej igen Håkan.
    Japp, du har helt rätt. Man adderar och har lite extra marginal uppåt. På det viset så slipper transformatorn att "jobba" för mycket och kommer att hålla längre.
    Hoppas att du får till det bra.
    Bästa hälsningar,

  • Hej hur monterar jag lyktstolpen Artic på bästa sätt i trädgården? Behöver vi gjuta fundament? Gjuts elsladdar in i dessa?
    Lena Kristiansson
  • Hej Lena,

    Har hört att man kan använda en större stenplatta och borra fast stolpen i. Kanske kan vara en tanke?

    Det finns en hel del olika sorts markfästen som skulle kunna funka.
    Klicka här så ser du ett urval.
    Hoppas att du får till det.

    Ha en fin helg 😊
    Hälsningar,
    Oliwer