Ljuskvalitet utomhusslinga

Hej!
Jag undrar vilken av era led ljusslingor för utomhusbruk som är mest lik traditionellt glödljus? Är det chrissline nova? Annan?
Tack på förhand 😀
Mvh
//Fredrik

Kommentarer

  • Hej Fredrik.
    Nova har ett varmare ljus än en traditionell glödlampa.
    En glödlampa har en färgtemperatur på 2700K. K står för Kelvin.
    Nova eller vår varmvita som vi kallar den har mellan 2400-2550K
    Slingan som vi kallar original har ett klarare ljus och landar mellan 2600-2750K.

    Många tycker mer om det varmare ljuset men det är ju en smaksak.
    Hoppas att du hittar rätt.
    Hälsningar,

  • Tack för svar Martin!
    Mvh
    Fredrik
  • Vilken Kelvin har amber?
  • Hej Maria,

    Enligt vår produktchef mäter man vitt ljus med Kelvin och detta sken är färgat. Skenet är varmt men lite mot det orangea hållet.