Vilken ljuskälla till Capital?

Hej! Jag har köpt lampan Capital men undrar lite vilken ljuskälla som passar bäst? Tänker då främst på lumen/watt men också
Lampan är tänkt som belysning ovanför ett matrumsbord, normal takhöjd ca 2,40, öppen planlösning så matrum/ vardagsrum är i samma.
​// Helene

Kommentarer

  • Hej Helene!
    Grattis till din nya lampa. Capital är verkligen jättefin. Ett bra val där.
    Vi använder 125mm globlampor hos oss. De är på 4W LED och ger 380 Lumen.
    Det är bra om man använder dimbara ljuskällor så att man kan justera ljusstyrkan efter behov.
    Hoppas att du blir nöjd med resultatet.
    Hälsningar,

  • Är det sammanlagt 380lm eller är det per lampa som ger 380lm?
    // Helene
  • Hejsan!
    Det är 380lm per lampa på de som vi använder.
    Hälsningar,

  • Hej Martin,

    Vad heter ljuskällan ni använder till Capital? Jag syftar då på den bild man får upp när man går in på Capital på eran hemsida. Efter att ha forskat lite så ser det ut som att det är ljuskällan "Carbon" men den finns inte få tag på någonstans?

    Är det 125mm globlampor på den bilden? Jag vill ha exakt likadant som på bilden nämligen.

    Stort tack!
  • Hej Rami.
    Det är ju tyvärr inte tillåtet att sälja glödlampor inom EU längre så ljuskällan Carbon går inte att få tag i längre. Finns LED-ljuskällor som är rätt så lika dock.
    Hoppas att du hittar ett bra alternativ.
    Hos Lampan.se kan du se flera olika modeller på 125mm globlampor.
    Hälsningar,
    Martin
  • Ok då förstår jag, tack för infon som dessutom kom snabbt!!

    Men stämmer det att på Capital bilden så är det 125 mm Carbon lampor eller är det mindre?
  • Hej igen Rami.
    Japp, det är 125mm ljuskällor. Blir snyggast så tycker åtminstone vår stylist och jag är böjd att hålla med.
    Hälsningar,
    Martin
  • Hejsan, ser att det är gamla kommentarer men jag undrar om vilka glödlampor som passar till capital krom om man inte kan dimmra?
    Lampan sitter i vårt kök.
    Hade lampor sen innan i en "smoke" nyans från Clas Ohlson men dessa går inte att få tag i längre.

    Tack på förhand!

    Linda Johansson
  • Hej Linda,

    tack för ditt meddelande.

    Alla våra stora ljuskällor är dimbara så vi har inget bra alternativ till dig.

    Jag råder dig att besöka sidan lamportillallt.se istället så kanske du hittar något passande.

    Ha en trevlig fortsättning på hösten!
    Sirpa