LED till Bjurfors?

hej! Jag har 8 st adventsljusstakar Bjufors och undrar om dessa är kompatibla med ledljusskällor? För visst är de som kommer med vanliga glödlampor. Har ni några tips på vilka som funkar bättre eller sämre. Vill gärna ha samma mysiga varma dämpade ljus.
Caroline

Kommentarer

  • Hej Caroline.

    LED har inte riktigt samma ljus som glödlampor. Det kommer troligen bli bättre o bättre och man vänjer sig säkert.
    De som kommer med till Bjurfors är mycket riktigt glödlampor på vardera 3W.
    Enklast är nog att ta en sväng till närmaste elbutik och jämföra ljuset från olika ljuskällor.

    Det är olika Volt-tal på 5-, 7- och 9-lågiga ljusstakarnas ljuskällor.
    5-lågig: 55V
    7-lågig: 34V
    9-lågig: 26V

    LED-lampor brukar dock kunna täcka upp för flera olika modeller så det är säkert inga problem att hitta en som passar.

    Hälsningar,

    Martin