LED lampa i Cassis (art. 106370)?

Hej!

Köpte en Cassis med 3 ljuskällor  i en butik häromdagen och insåg nu att det är halogen-lampor i den. Det står att det är max 18W, men jag hittar ingenstans om hur låg watt den klarar av. LED-lampor är väldigt låga watt på, så jag skulle behöva veta hur lågt armaturen klarar.

Med vänliga hälsningar
Jesper Lindqvist

Kommentarer

  • Hej Jesper.
    Vad kul att du fastnade för vår Cassis. Jättefin lampa.

    Cassis är godkänd för 3 x 18W halogen men det är ingen transformator som driver ljuskällorna så du kan använda LED-lampor utan problem.
    Det är först när man använder lågvolt som exempelvis 12V som vissa elektroniska transformatorer måste ha ett visst minsta motstånd, som det kan krångla.
    Inga problem här dock.

    Lycka till med användandet.
    Bästa hälsningar,