Lampbyte downlight?

Hej,
Vi har installerat HERA Downlight Singelspot Vit men nu har en lampa lagt av efter mkt kort användning. Hur byter man lampan? Kan inte hitta någon clips el. liknande att ta bort.
Skicka gärna med en installationsanvisning om detta finns.

Kommentarer

  • Hej Anders,

    tack för ditt meddelande.

    Det var tråkigt att höra att en av ljuskällorna i er Hera spot inte fungerar.

    Våra fasta LED-ljuskällor är inte utbytbara utan vi har fem års garanti på dem mot kvitto istället. Alla reklamationer sköts av våra återförsäljare så vi ber dig vänligen reklamera den felaktiga hos den återförsäljare där du har köpt spottarna.

    Ha en trevlig dag!.

  • Hej
    Kan man montera Hera Led Downlight i innertak där isoleringen (gullfiber) ligger mot lampan?
  • Hej Tommy,

    Man behöver inget skydd ovanför själva spotten i och med att led-ljuskällor inte blir varma, men vi rekommenderar att man lämnar 2-3 cm mellanrum till isoleringen för säkerhets skull.
  • Hejsan!! Vi har köpt en Tulip vägglampa!! Men hur byter man lampa på den om den pajar!! Ska man pilla upp plastlocket?? Mvh Sven -Erik
  • Hej Sven-Erik,

    Denna armatur har en fast led-ljuskälla som inte går att byta ut. Däremot har ljuskällan en 5 års garanti så behåll kvittot ut ifall ni behöver reklamera den.