Hur kortar man sladden på Kristallkrona Läckö?

Jag har köpt en kristallkrona Läckö och behöver korta sladden och kedjan. Försökte att göra det i takdelen men sladden satt fast i röret trots att jag lossat skruvarna. Ska man korta sladden i takänden eller vid lampan och hur gör man?

Kommentarer

  • Hej Roger.
    En av våra finaste kristallkronor. Tjusigt.
    Man brukar i de allra flesta fall skjuta in sladden i takkoppen. Det är oftast bra om man kan slippa att klippa av sladden utan istället gömma den överblivna i takkoppen.

    En vacker dag kanske kronan ska flyttas och då kanske man behöver ha längre kabel igen.
    Det kan vara lite trångt i röret men det brukar gå om man kombinerar att både dra och trycka samtidigt.

    Hoppas att du får till det.
    Bästa hälsningar,