Kombination för Combine

Hej,
Jag tänker mig en Combine kombination av 2 stycken 50 cm långa ljuslister med en förlängningskabel mellan på 15 cm (hane/hane) samt en trestegs irsensor men är osäker på vilken driver som jag behöver välja. Den mindre och billigare eller den större och kostsammare.
Vänligen anvisa lämplig driver och kom gärna med förslag på eventuella kompletteringar om jag behöver lägga till något.

Mvh
Ove H.

Kommentarer

  • Hej Ove.
    Kul att du kikar på vårt Combine-system. Jag satte upp själv hemma i våras och det är verkligen klockrent!
    Två st 50-lister drar vardera 7W och den lilla drivern är på 24W art nr 107686. Räcker gott med andra ord.
    Jag brukar dock alltid förorda att ta största drivern då man kanske vill koppla på mer ljus någon gång i framtiden. Kanske belysning i något skåp eller liknande.
    Den stora drivern är dessutom dimbar på 230V sidan om man skulle vilja ansluta den till en väggdimmer. Kan vara bra att veta.
    Jag gillar dock IR-sensorn!
    😊
    Mycket mer än så behöver du nog inte fundera på. Kolla så att sladdarnas längd räcker till bara. Alltid bra att göra en enkel skiss med måtten så man inte missar något.

    Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar.
    Hälsningar,