Kan man koppla in två transformatorer till en ljussensor/timer i Garden 24?

Har köpt till ytterligare några spottar och två ljusslingor till vårt befintliga garden 24 system, så vi behöver även utöka med en transformator till. Nu undrar jag om det går att koppla in den nya transformatorn på den befintliga ljussensorn, med hjälp av två y-kopplingar, eller om den måste ha en egen sensor?

Kommentarer

  • Hej Maria.
    Kul att ni har Garden24.
    Det går dessvärre inte att ha två trafos på samma slinga. Man kan bara ha en strömkälla per slinga.
    Om du tänker på y-koppling så har den bara en ingång men två utgångar så det går helt enkelt inte att koppla ihop två trafos.

    Hoppas att ni får till det på ett bra sätt.

    Hör gärna av er om ni har fler frågor o funderingar.
    Hälsningar,

  • Hej,

    Har köpt 9w decklight och behöver veta om man, med rätt dimmer, kan dimra före transformatorn?

    Jonas
  • Hej Jonas!

    Hur menar ni med "före transformatorn"?

    MVH
    Caesar
    Nicklas