Kan man använda Hera downlight utomhus under utskjut på uterum?

Kan man använda Hera Led Downled IP 44 artnr 106210 utomhus  under utskjut till uterum? Tål dom kyla och frost??

Kommentarer

  • Hejsan Marianne.
    Näpp, Hera ska helst vara inomhus. IP44 innebär att de är ok att montera ovanför duschkabin, badkar eller liknande.

    Ytskiktet är inte gjort för att tåla utomhusklimat.

    Utomhus använder vi istället Hades. Har den själv hemma utanför vårt uterum och det fungerar fantastiskt bra. Finns både som svart och vit. Busenkel att montera dessutom.

    Hoppas att du blir nöjd.
    Bästa hälsningar,