Hur installerar jag Capital?

Hej!
Har köpt lampan Capital och var tvungen att skruva bort sladdanordningen för att korta av lampan. Nu undrar jag om det har någon betydelse hur de genomskinliga sladdarna ska sitta när jag ska skruva tillbaka dom? Jag förstår att den gröngula sladden monteras i mitten, men dom andra sladdarna är ju ofärgade och svårt att veta hur dom satt. Kopplingssladden är ju brun och blå och har en gröngul jordad del så den vet jag ju hur den ska monteras. Tacksam för svar. Anna

Kommentarer

  • Hej Anna.
    Först vill jag gratulera dig till din nya lampa.
    Capital är jättepopulär och en kanonfin taklampa.

    Nu till din fråga.
    Precis som du säger så är det viktigast att den gul/gröna jordkabeln hamnar rätt, alltså i mitten.
    Tittar du riktigt noga så finns det en liten tunn färgad rand på en av ledarna.
    Vrid lite på sladden så ser du den till slut.

    Hur som helst så spelar det inte någon roll hur du vänder dem men om du ser färgmarkeringen så sätt den ledaren ihop med brun.
    Lampan kommer att lysa hur du än gör.

    Hoppas du blev hjälpt av mitt svar och lycka till med din Capital.
    Bästa hälsningar,

  • Bilder på snabbkopplingen på denna armatur och hur man lossar kablarna.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.