Varför är det inte med takkontakt?

1. Det saknas lamppropp till lampan. Vilken lamppropp behöver jag? Antar att det ska in tre sladdar i sockerbiten?
2. Varför står ingenstans att lampan levereras utan kontakt?
3. Ritningen och lampan matchar inte varandra. Behöver jag göra något med de hopbuntade sladdarna som inte finns med i ritningen eller kan man bara låta dem vara?

Kommentarer

  • Hej Gabriel!
    Förra året infördes en ny standard inom EU vad gäller just takkontakter.
    De nya modellerna, som kallas DCL, gäller som standard vid all nyproduktion av hus.
    Vi får helt enkelt inte bipacka några takkontakter längre och absolut inte av den modellen som visas på din bild.
    Du får helt enkelt skaffa en sladd med takkontakt som passar ditt uttag. Den sladden ansluter du till kopplingsplinten/sockerbiten. Du behöver inte röra några andra kopplingar.

    Hoppas att du får till det så att allt fungerar.
    Hör gärna av dig om du har fler frågor.
    Bifogar en bild på takkontakt som passar ditt uttag.

    Hälsningar,
    Martin