Hur mycket kan lamparmen kortas?

Hej,

Jag förstår det som att man kan förkorta "lamparmen" på följande produkt:
https://markslojd.com/sv-se/produkter/p/107748/andrew-ceiling?return=/sv-se/produkter

Hur mycket kan den förkortas som mest?

Jag har 2,6 m i takhöjd och undrar om detta är för lågt i tak för denna lampa? 😀

//Olof

Kommentarer

  • Hej Olof.
    Kul att du kikar på Andrew. Jättefin lampa!

    Lampan kan förkortas i höjd med två rör på vardera 30cm. Översta och understa måste vara kvar. Minsta totalhöjd ca 125cm.

    Hoppas att den kan passa.
    Bästa hälsningar,
    Martin /Markslöjd.
  • Hej,

    Skulle man kunna få en detaljerad beskrivning på hur man kortar ner den taklampan och vad man behöver köpa till?
    Ingrid
  • Hej Ingrid.
    Man börjar med att lossa sladdarna från kopplingsplinten i takkoppen.
    Därefter drar man ur sladden ur rören och tar bort de rör som behövs.
    Trä tillbaka sladden och skruva fast igen i kopplingsplinten eller sockerbit som en del kallar den.
    Jag bifogar en monteringsanvisning.
    Hoppas att du får till det.
    Hälsningar,

    Martin