Hur koppla samman två skenor i TRACK LED 6-SET

Hej!
Hur monteras de två skenorna i rad (utan vinkel) i ett TRACK LED 6-SET?
Mvh

Kommentarer

  • Hej Chatrine.
    Det är med en koppling som man använder istället för vinkeln. Se monteringsanvisningen:

    Jag råder dig att kontakta någon med nödvändiga kunskaper om du är osäker.

    Bästa hälsningar,

  • Tack, bilden är med i leveransen också men det framgår inte hur skenorna ska sättas ihop så att de sitter med motsvarande koppling som den medskickade vinkelkopplingen.
  • Hej igen.
    ok, jag ska se om jag kan tydliggöra detta lite bättre under morgondagen.
    Ber att få återkomma.
    Mvh,

  • Hej igen Chatrine.
    Det sitter ju en kontakt i ena änden på skenan.
    Lossa ändpluggen på nästa skena, dra bort täckskivan och tryck in kontakten i skenan. Glöm inte att skruva åt skruven efteråt.
    Se bilder nedan.
    Hälsningar,