Hur kopplar man ihop Garden 24 pollare med rörelsesensor?

Hur får man till så att pollare lyser bara när något rör sig som visas i filmen
Annica B.

Kommentarer

  • Hej Annica.
    Kul fråga.
    Först har du en transformator i vägguttaget.
    Från trafon så har du en förlängningssladd i önskad längd. På den kopplar du en sk PIR (rörelsedetektor) Från PIR tar du en förlängningssladd till som går till din pollare.
    PIR-sensorn är som en strömbrytare kan man säga. Den är bara aktiv när det är mörkt ute. När den aktiveras av rörelse så kommer din pollare att lysa i ca 2 minuter innan den slocknar igen.
    Hoppas du är med på min förklaring.
    Hör av dig om du har fler frågor eller funderingar.
    Hälsningar,

    Martin
  • hej,
    Jag har installerat enligt beskrivning men i mitt fall är spoten tänd hela tiden. Vad kan det bero på?

    Ola Söderlin
  • Hej Ola!

    Våran produktavdelningen är på semester så ni kan välja att återkomma i augusti för ett mer detaljerat svar. Med det sagt skulle jag dock vilja göra en gissning och säga att sensorn är defekt.

    Ha en fin dag!

    MVH
    Caesar
    Nicklas