Hur byter jag ljuskälla i Roma golvlampa?

Jag lyckas inte få dit glödlampan, får in den men det går ju inte att vrida runt den -finns ju inte plats att ta tag runt lampan ?och det går inte att trycka in den och försöka vrida samtidigt

Kommentarer

  • Hej Jan.
    Roma har en lamphållare av sk GU10-typ. Även kallat ett bajonettfäste.
    Den ska vridas ett kvarts varv motsols och dras ut.
    Den brukar trilla ut själv när man har vridit den lite.

    Vi brukar skicka med en liten sugkopp för att det ska gå lättare att vrida men oftast funkar det fint om man använder bägge tummarna på ljuskällans platta frontyta.

    Hoppas att du får till det.
    Hälsningar,

  • Lyckas inte få dit lampan ordentligt, den sitter fast men den lyser inte.
    Nu får jag inte loss glödlampan heller. Otroligt frustrerande.
  • Hej Therese,
    Sitter den fast ordentligt så bör det såklart lysa och fungera om det inte är fel på ljuskällan.
    För att få ut lampan igen kan ni testa att trycka lätt på ljuskällan med ett par fingertoppar samtidigt som ni vrider ett kvarts varv.
    Sen ska det bara vara att plocka ut den och testa med en ny.

    Lycka till!

    Hälsningar,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.