Hera downlight antal lampor i ett kök

Hej
Jag skall hjälpa en kund som har tigit i eller?
Jag undrar om Hera Downlight singelspot är bra för följande, ett kök.
Köket är på ca 35 m2 antal hål som är tagna (70mm) är 24 st.
Ett annat utrymme på 16 m2 är antal hål som är tagna (70mm) är 18 st.
Det skall delas på 3 st zoner med dimmer, vilken dimmer är lämplig här?
Hälsningar
Kenneth

Kommentarer

  • Hej Kenneth,

    tack för ditt meddelande.

    Det var roligt att höra att du funderar på att installera våra Hera downlights.

    Hera downlights borde funka fint i ett kök eller annat utrymme för den delen.
    Du kan koppla ihop max 6 st på en transformator. Jag bifogar en monteringsanvisning för denna armatur.

    När det gäller dimmer, kräver våra downlights en vriddimmer som klarar av en elektronisk transformator.

    Lycka till med installationen!

  • Hej tack för svaret.
    Det är ju väldigt många lampor, hur mycket går det att dimmra dessa?
  • Hej Kenneth,
    En fas-dim som klarar elektronisk transformator och som kan driva minst ca 200W ska inte vara något problem.
    Downlightsen bör kunna dimras ned till ca 15-20%.

    Kolla med din elektriker vad de rekommenderar, de har bra koll på vad som fungerar och inte.

    Med vänlig hälsning,

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.