Ljuskälla till Torino vägglampa

Otroligt svårt att sätta in glödlampan i Torino vägglampa. Hur gör man? Tacksam för hjälp till en mycket snygg lampa. Vänligen Elisabeth
Elisabeth B.

Kommentarer

  • Hej Elisabeth.
    Kul att du gillar vår Torino. Väldigt populär lampa så ett bra val där!

    Det kan vara lite pilligt att få i ljuskällorna i spotar typ Torino när man är ovan.
    Sugkoppen som följer med till en del modeller passar ju såklart bäst till ljuskällor med plant o slätt frontglas. Många LED-ljuskällor har inte helt släta frontglas och då fäster inte sugkoppen riktigt.
    Jag brukar tipsa om att vända spoten nedåt och sikta med ljuskällan underifrån.
    När man känner att piggarna har hamnat på rätt plats i hålen så använd bägge tummarna platt mot frontglaset och "gunga" o vrid medsols tills man känner att ljuskällan hamnar i rätt läge.
    Fjädrarna kan vara lite styva i nya spotar men det brukar fungera fint om man gör som jag beskriver.

    Hoppas att mina tips hjälper.
    Ha en fin helg!
    Hälsningar,

    Martin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.