Hur monterar man Global?

Var är genomföringen för takskruven? Eller är det meningen att jag ska borra själv i plåten?

Kommentarer

  • Hej Maria.
    Trevligt att du skaffat en Global. En riktigt bra lampa så ett bra val där!
    Det finns uttagna hål med en tät packning som täcker. Se bilden nedan. Skruva genom packningen så blir det bra.
    Det ligger även distanser med i kartongen. De ligger i påsen med anvisningen.
    Distanserna behöver man bara använda om man ska gå med utanpåliggande kabel i taket.
    Hoppas att du får till det.
    Bästa hälsningar,
    Martin på Markslöjd.

  • Hej Georg.
    Nja, den är inte gjord för att vara utomhus. Även om det inte regnar direkt på så kommer elektronik så småningom att ärga och risk för rostangrepp på metalldelar.
    Utomhusarmaturer är ytbehandlade och kapslade på annat sätt som gör att de tål temperaturskillnader och väta.
    Hälsningar,

    Martin
  • Hej och Tack för svaret ! Varför inte skriva på förpackningen att den inte är lämplig för utomhus bruk ? Då kanske även personalen i butiken hade kunnat svara när vi frågade ….men dom hade inga problem med att sälja lamporna att användas på balkong .
    Georg
    Georg L.
  • Hej igen Georg.
    Kartongen är märkt på baksidan med symbol och text att lampan är avsedd för inomhusbruk.
    Har butiken lämnat fel uppgifter så tycker jag att du byter ut den mot något som är anpassat för utomhusmiljö.
    Hoppas att det löser sig.
    Hälsningar,

    Martin