Går det att kombinera dimmer och skymningsrelä till Garden 24?

Hej,jag har monterat 4st spotlights garden 24 6w + timer /skymningsrelä .Nu undrar jag om det går att komplettera även med garden 24 dimmer? Mvh /Janne

Kommentarer

  • Hejsan Jan.
    Spännande fråga!
    Jag kan inte se att det inte skulle fungera men för säkerhets skull så testade vi för att vara säkra.
    Inga problem! Dock måste ju skymningsreläet monteras före dimmern.
    Logiskt om man tänker efter lite.
    Skymningsreläet fungerar ju som en strömbrytare kan man säga. Tänder när det blir mörkt.

    Men som sagt, det fungerar alldeles utmärkt. Garden24 är verkligen ett toppensystem.
    Grattis till ett bra val!
    Bästa hälsningar,

  • Hej,

    Du skriver: "du ställer in hur många timmer den ska lysa med hjälp av knapparna.
    Skymningsreläet känner efter när det är tillräckligt mörkt för att det ska tändas och därefter är det tänt så länge som du ställt in".

    Följdfråga:
    Om jag vill att dimmer skall slå på vid skymning men sedan att det skall vara släkt, låt säga mellan 02-05 och att den sedan slår på igen och av  när morgonen gryr. Går det att lösa? Vill undvika att det står och lyser mitt i natten tänker jag.
  • Hej Björn.
    Nej, med denna timern/skymningsrelä så går det inte att ställa in flera av/på.
    Vill du ha mer än en tänd period på dygnet så föreslår jag att du använder en extern timer som du sätter före transformatorn.
    Så har jag gjort hemma hos mig då jag också vill ha tänt en stund på tidig morgon.
    Bästa hälsningar,

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.