Garden24 - hur välja modell för installation i takfot/hängränna?

Hej

Jag har tänkt köpa ett Garden24 system. Bland annat tänkte jag installera det som fasadbelysning från takfot/hängränna riktat ner längs fasaden. Fasaden är 6 m hög.
Fråga 1: vilken av spottarna i Garden24 passar bäst: 3w, 6w, 9w eller 15 w?
Fråga 2: Finns spottar med mindre spridningsvinkel än 90 grader?

Kommentarer

  • Hej Per.

    Garden24, där har du ett bra system.
    3, 6 och 9W har samma spridningsvinkel, 90°.
    15W har 24° vinkel men den är mer ämnad för högre träd eller fasader /flaggstänger mm.

    6m fasad är ju hyfsat bra avstånd så jag hade nog testat 9W spoten.
    Skulle det visa sig att man tycker att den är för stark så finns det dimmer som tillbehör.

    Ett tips är att köpa en spot med trafo och testa med ljusbild, vinklar mm.

    Lycka till med ditt Garden24.
    Bästa hälsningar,